🚜 Problemy z odpaniem ciągnika na ciepłym | AgroALEX.pl
Szybka nawigacja:    Strona główna   /   Przejdź do koszyka    /    Jak składać zamówienie?
KATEGORIE

Moje konto




Zaloguj sie z Facebook

Logowanie z Google

Informacje

Nowe produkty

Losowe produkty

  • Koło łańcuchowe Z-24 1" fi 30 2219/25-003/0
    2219250030
    Koło łańcuchowe Z-24, 1", fi 30...
  • Sworzeń koła M22x1,5 50/42-815/0
    50428150
    Sworzeń koła M22x1,5 C-360 50/42-815/0
  • Pierścień synchronizatora 6711 2417
    67112417
    Pierścień synchronizatora Zetor 6711...
  • WKŁAD FILTRU POWIETRZA WEWNĘTRZNY WA41840
    WA41840
    WKŁAD FILTRU POWIETRZA WEWNĘTRZNY...
  • Oring 36,8x3 54/51-034/6-16691
    36,8X3
    Oring 36,8x3 54/51-034/6

Recenzje

  • Z wielkim spokojem mogę polecić usługi sklepu rolniczego AgroALEX. Zamawiam tutaj części do mojego Zetora i jestem w pełni zadowolony. Bardzo duże wyposażenie i akcesoria. Polecam.

    Marek, Lanckorona

  • Kupiłem tutaj praktycznie wszystko, czego potrzebowałem do remontu mojej sześćdziesiątki. Kapitalka silnika poszła z AGROALEX bardzo gładko, polecam. Tego, czego nie mieli na stanie zamówili specjalnie pod moje zamówienie. Super sklep z częściami.

    Jacek, okolice Tarnowa

  • Razem z mężem zamówiłam tutaj pierwszy raz 2 lata temu. Od tamtej pory ten sklep rolniczy jest stałym dostawcą części do naszego Poznaniaka, Lejka, C-330 i innych maszyn. Mamy średnie gospodarstwo i ten sklep jest pod nasze potrzeby idealny.

    Martyna, Sokołów Podlaski

Problemy z odpaniem ciągnika na ciepłym

Problemy z odpaniem ciągnika na ciepłym

Potencjalne powody, przez które nie można odpalić rozgrzanego ciągnika

Problemy z odpalaniem ciągnika „na ciepłym”

Sercem każdego ciągnika rolniczego jest silnik – dzięki niemu zyskujemy energię, którą wykorzystujemy do ruchu ciągnika, do napędu pompy hydraulicznej czy sprężarki. Aby jednak silnik miał prawo działać – jest konieczność jego uruchomienia. Z tym mogą się wiązać pewne problemy, dziś przyjrzymy się problemom odpalaniu ciągnika na ciepłym silniku.

Zdarzać się będzie, że po powrocie z pracy, przejazdu, będziemy zmuszeni do wyłączenia silnika na przykład podczas wizyty w biurze skupu. Wizyta będzie trwała krótko, zatem silnik nie zdąży się schłodzić. Wrócimy do ciągnika, wsiadamy do maszyny i.. mamy problem z odpaleniem. Na ścieżce naszych domysłów związanych z problematyką odpalenia pojawiają się takie podzespoły, jak akumulator, rozrusznik, pompa wtryskowa, zawory.. każdy z nich może być przyczyną słabego odpalania na ciepłym silniku. Na początek naszego diagnozowania problemu przychodzi obserwacja.

Diagnozujemy usterkę

Na początku przysłuchujemy się pracy rozrusznika. Jeśli ten, po przekręceniu stacyjki do pozycji startu nie rusza, być może widzimy na tablicy zegarów dziwne zachowanie wskazówek, komputera pokładowego, migotanie, wówczas nasza uwaga powinna zostać przeniesiona na stan akumulatora. Warto wówczas zmierzyć, jakie napięcie panuje na zaciskach akumulatora. Powinno ono wynosić przynajmniej 12V napięcia stałego.

Rozrusznik nie kręci w ciepłym ciągniku

Jeśli rozrusznik nie jest w stanie zakręcić mimo prawidłowego napięcia akumulatora, zwracamy się w kierunku jego poprawności działania. Sprawdzamy bendix, czy nie ma wytartych zębów, sprawdzamy włącznik elektromagnetyczny – elektromagnes, przez który przepływa prąd i generuje pole elektromagnetyczne popychając sprzęgło do koła zamachowego w celu zazębienia. Elektromagnes może się zacinać, na rozruszniku, który jest notabene silnikiem elektrycznym prądu stałego, mogły się wytrzeć szczotki. Mechanicznie mógł zostać uszkodzony mechanizm sprzęgający (Benix). Częstym problemem w przypadku rozrusznika są wypracowane tulejki. Stanowią one ułożyskowanie wirnika. Zużyte tulejki sprawiają, że wirnik może ocierać się o stojan w wyniku czego rozrusznik bardzo ciężko pracuje. Zdarza się, że dojdzie do przegrzania rozrusznika, przez co przestaje on pracować prawidłowo. Zdiagnozować to można schładzając rozrusznik przed przekręceniem stacyjki.

Jeśli wykluczymy awarię rozrusznika, sprawdzamy kolejny element, którym jest wieniec koła zamachowego. Jeśli podczas rozruchu słyszymy metaliczny dźwięk przeskakujących zębów koła zamachowego i bendiksu, wówczas powinniśmy sprawdzić, czy te dwa elementy nie zostały uszkodzone.

Złe ustawienie lub awaria pompy wtryskowej problemem rozruchu

Jedną z przyczyn problematycznego rozruchu ciepłego ciągnika jest układ zasilania. W układzie tym uszkodzeniu lub zużyciu ulec mogą elementy takie jak pompka zasilająca, pompa wtryskowa, wtryskiwacze które mogą się okazać zapchane lub rozkalibrowane. Uszkodzony choćby jeden z elementów układu zasilania może spowodować niemożność uruchomienia silnika. W temacie pompy wtryskowej, niektórzy podają rozwiązanie, aby schłodzić pompę wtryskową przed ponownym odpaleniem ciągnika – jeśli zapali, znaczyć to będzie, że jest ona źródłem problemów. Mechanicy mówią, że częstym problemem jest nieprawidłowy kąt wyprzedzenie wtrysku.

Przegrzanie silnika przyczyną problemów z zapalaniem na ciepłym?

Doświadczenia niektórych wskazują na możliwe wcześniejsze przegrzanie silnika, jako źródło problemów z zapalaniem ciągnika „na ciepłym”. Wskazywać to mogłoby na zmiany w charakterystyce tłoków, które na skutek rozszerzalności temperaturowej mogłyby powodować większe opory w ruchu posuwisto-zwrotnym. W tej sytuacji, po potwierdzeniu takich problemów, należałoby zwrócić uwagę w kierunku weryfikacji sprawności silnika – pomiary kompresji, oględziny. W najgorszym wypadku doszło do zatarcia się tłoka w cylindrze. Potencjalnym problemem mogą być również pierścienie na tłokach – również warto by było sprawdzić ich stan.

Luzy zaworowe a odpalanie ciepłego silnika ciągnika

Mechanicy zajmujący się ciągnikami rolniczymi zwracają też uwagę na zbyt małe luzy zaworowe, przy nagrzaniu głowicy. Luzy te mogą powodować nie domykanie się ciepłych zaworów, zmniejszenie kompresji i problemy z odpalaniem. Warto te zawory doregulować w celu eliminacji kolejnego potencjalnego źródła problemu odpalania na ciepło silnika traktora rolniczego. Przy mocno wypracowanym silniku może być konieczność wymiany zaworów, wymiana prowadnic oraz gniazd zaworowych. Możliwa jest również regeneracja głowicy poprzez szlifowanie zaworów oraz gniazd zaworowych oraz ich dotarcie pastą zaworową.