🚜 Najbardziej znani producenci sprzętu rolniczego zza Bugu | AgroALEX.pl
Szybka nawigacja:    Strona główna   /   Przejdź do koszyka    /    Jak składać zamówienie?
KATEGORIE

Moje konto




Zaloguj sie z Facebook

Logowanie z Google

Informacje

Losowe produkty

Recenzje

  • Z wielkim spokojem mogę polecić usługi sklepu rolniczego AgroALEX. Zamawiam tutaj części do mojego Zetora i jestem w pełni zadowolony. Bardzo duże wyposażenie i akcesoria. Polecam.

    Marek, Lanckorona

  • Kupiłem tutaj praktycznie wszystko, czego potrzebowałem do remontu mojej sześćdziesiątki. Kapitalka silnika poszła z AGROALEX bardzo gładko, polecam. Tego, czego nie mieli na stanie zamówili specjalnie pod moje zamówienie. Super sklep z częściami.

    Jacek, okolice Tarnowa

  • Razem z mężem zamówiłam tutaj pierwszy raz 2 lata temu. Od tamtej pory ten sklep rolniczy jest stałym dostawcą części do naszego Poznaniaka, Lejka, C-330 i innych maszyn. Mamy średnie gospodarstwo i ten sklep jest pod nasze potrzeby idealny.

    Martyna, Sokołów Podlaski

Wschodni producenci sprzętu rolniczego

Wschodni producenci sprzętu rolniczego

Najbardziej znane marki wschodnich maszyn rolniczych

Najpopularniejsze wschodnie marki sprzętu rolniczego

Jak na dzień dzisiejszy na polskiej wsi wciąż najczęściej spotykanymi ciągnikami oraz maszynami są sprzęty wyprodukowane przez naszego rodzimego Ursusa, czeskiego Zetora, białoruskiego Belarusa, a także pozostałe fabryki z byłego bloku wschodniego. Na drugim miejscu plasują się stale zyskujące na popularności sprzęty produkowane przez firmy zachodnie, takie jak Claas, John Deere, Massey Ferguson, Valtra, Deutz-Fahr oraz wielu innych. Istnieje także trzecia, znacznie mniej liczebna grupa ciągników oraz maszyn rolniczych pochodzących zza Bugu czy Azji. Dzisiaj opowiemy Wam nieco na temat tej trzeciej grupy. Jeśli chcecie poznać wady oraz zalety wschodnich sprzętów rolniczych zapraszamy do lektury!

Fabryka kombajnów Rostsielmasz

Aktualnie najbardziej rozpoznawalną fabryką rosyjskiego sprzętu rolniczego jest Rostsielmasz. Fabryka ta jak sama nazwa ma swoją główną siedzibę w Rostowie nad Donem, gdzie zarazem znajduje się ich fabryka. Co ciekawe fabryka ta jest na dzień dzisiejszy największą fabryką sprzętu rolniczego na świecie. Jej powierzchnia wynosi około 140ha, a zatrudnionych jest w niej przeszło 8,5 tysiąca pracowników, co pozwala na utrzymanie produkcji kombajnów na poziomie 6,5 tysiąca sztuk rocznie! W jej murach powstają kombajny oraz sieczkarnie samojezdne sygnowane marką Rostsielmasz, a także najmniejsze modele ciągników kanadyjskiej marki Versatile.

Ciężkie ciągniki marki Kirovets

Inną, również dość znaną fabryką sprzętu rolniczego, a konkretniej ciągników oraz sieczkarni samojezdnych jest Fabryka Kirowa, znajdująca się w Sankt Petersburgu. Fabryka ta założona została na początku XIX wieku, natomiast produkcją ciągników i maszyn rolniczych zaczęła się najmować po wojnie, na początku lat 60-tych. Aktualnie w Fabryce Kirowa produkowane są ciężkie ciągniki rolnicze marki Kirovets, których moc w zależności od modelu waha się między 300, a 450 KM, co jak wiadomo jest ogromną mocą jak na ciągnik rolniczy. Poza ciągnikami za murami fabryki składany jest również inny ciężki sprzęt w postaci koparek, czy ładowaczy czołowych.

Stare, dobre i sprawdzone Belarusy

Do wschodnich marek ciągników zalicza się także dobrze wszystkim znany Belarus. Belarusy, jak sama nazwa wskazuje produkowane są w Białorusi, a konkretniej w Mińskiej Fabryce Traktorów. Produkcja w mińskiej fabryce trwa nieprzerwanie od pierwszej połowy lat 50-tych. Ze względu na prostotę budowy ciągników MTZ są one nieprzerwanie jednymi z najpopularniejszych wschodnich maszyn nie tylko w Polsce, ale i również na świecie, stanowią one bowiem około 8% wszystkich nowo wyprodukowanych ciągników. Co ciekawe fabryka w Mińsku jaku jedna z niewielu na świecie produkuje swoje ciągniki niemal w całości z własnych komponentów, co zauważalnie poprawia wytrzymałość ich maszyn.

Ciągniki z kraju kwitnącej wiśni

Opowiadając Wam o maszynach rolniczych ze wschodu nie można zapomnieć o japońskiej marce ciągników Kubota, które z roku na rok stają się coraz częściej spotykane na polskiej wsi. Przedsiębiorstwo Kubota założone zostało pod koniec XIX wieku i zajmowało się produkcją sprzętu rolniczego. Kubota rozpoczęła produkcją ciągników licencyjnych pod koniec lat 60-tych ubiegłego wieku, które kierowane były na rynek amerykański. Po sukcesie na rynku amerykańskim Kubota rozpoczęła produkcję ciągników autorskiej konstrukcji, które to podobnie jak w przypadku MTZ-ów produkowane są w zdecydowanej większości z podzespołów ich własnej konstrukcji.

Wschodnie sprzęty rolnicze na polskim rynku.

Poza wymienionymi wyżej fabrykami i przedsiębiorstwami istnieje jeszcze wieli innych, mniej lub bardziej znanych producentów ciągników i maszyn rolniczych. Wśród nich znajdują się głównie firmy rosyjskie, oferujące bardziej specjalistyczny sprzęt rolniczy. Trzeba jednak pamiętać o dwóch mocarstwach, które są w stanie produkować tanie ciągniki i maszyny rolnicze w ogromnych ilościach, a są to mianowicie Chiny oraz Indie. Jak na dzień dzisiejszy oba państwa niezbyt angażują się w europejski rynek sprzętu rolniczego, jednak niemal pewnym jest, że prędzej czy później zaczną oferować swoje produkty na polskim rynku.

Zalety oraz wady wschodnich ciągników rolniczych

Do największych zalet wschodnich maszyn w postaci ciągników rolniczych oraz kombajnów zaliczyć trzeba na pewno ceny, które szczególnie w przypadku maszyn z Rosji oraz Białorusi są znacznie niższe niż te oferowane przez zachodnie przedsiębiorstwa. Drugą zaletą jest to, że maszyny te nie odbiegają jakościowo od swoich konkurentów z zachodu przy jak już wcześniej wspominaliśmy sporej dysproporcji cenowej. Niższa cena jest nie tylko zasługą mniejszych kosztów produkcji. Na taki a nie inny koszt ciągników i kombajnów zza Bugu wpływa również poziom ich skomplikowania. Rosyjskie oraz Białoruskie sprzęty rolnicze są zauważalnie ubożej wyposażone, co z jednej strony zmniejsza komfort pracy, jednak patrząc na to z innej perspektywy można stwierdzić, że mniejsza ilość nowoczesnych technologii, tym mniejsze koszty napraw. Przechodząc do wad, to do największej z nich należy zaliczyć znacznie trudniejszy dostęp do części zamiennych. Aktualnie części zamienne do ciągników i maszyn zachodnich spotkać można na półkach niemal wszystkich sklepów rolniczych. Gorzej sytuacja wygląda w przypadku sprzętu wschodniego, w przypadku którego sprowadzenie części zamiennych może wiązać się z koniecznością ich importu z Rosji czy Białorusi. Wpływa to w stopniu znacznym na koszt oraz przede wszystkim czas wysyłki, który jak wszystkim doskonale wiadomo, w przypadku rolnika jest na wagę złota.