🚜 Najczęstrze awarie silników Ursusa C-385 i pochodnych | AgroALEX.pl
Szybka nawigacja:    Strona główna   /   Przejdź do koszyka    /    Jak składać zamówienie?
KATEGORIE

Moje konto




Zaloguj sie z Facebook

Logowanie z Google

Informacje

Nowe produkty

Losowe produkty

  • Tłumik okrągły długi emaliowany 42/10-207/0E
    42102070E
    Tłumik okrągły długi emaliowany C-360...
  • Łożysko CBK 083 YBR 30x75x19
    CBK083
    Łożysko kulkowe CBK 083 30x75x19...
  • Złącze kolankowe AB M22x1,5/M22x1,5 R
    ZK AB22X1,5R
    Złącze kolankowe AB M22x1,5 / M22x1,5...
  • FILTR PALIWA FPS01
    FPS01
    FILTR PALIWA FPS01

Recenzje

  • Z wielkim spokojem mogę polecić usługi sklepu rolniczego AgroALEX. Zamawiam tutaj części do mojego Zetora i jestem w pełni zadowolony. Bardzo duże wyposażenie i akcesoria. Polecam.

    Marek, Lanckorona

  • Kupiłem tutaj praktycznie wszystko, czego potrzebowałem do remontu mojej sześćdziesiątki. Kapitalka silnika poszła z AGROALEX bardzo gładko, polecam. Tego, czego nie mieli na stanie zamówili specjalnie pod moje zamówienie. Super sklep z częściami.

    Jacek, okolice Tarnowa

  • Razem z mężem zamówiłam tutaj pierwszy raz 2 lata temu. Od tamtej pory ten sklep rolniczy jest stałym dostawcą części do naszego Poznaniaka, Lejka, C-330 i innych maszyn. Mamy średnie gospodarstwo i ten sklep jest pod nasze potrzeby idealny.

    Martyna, Sokołów Podlaski

Najczęstsze usterki silników Ursus C-385

Najczęstsze usterki silników Ursus C-385

Krótko o najpopularniejszych awariach silników ciężkich Ursusów

Najczęstsze usterki silnika w ciągnikach Ursus C-385 oraz pochodnych

Ciągniki Ursus C-385 i ich pochodne, takie jak Ursus 902, Ursus 904, Ursus 1222, Ursus 1224 itd zyskały swoją renomę głównie dzięki niezawodności. Niska awaryjność tych traktorów była owocem współpracy czeskiego Zetora i polskiego Ursusa nad wspólnym ciągnikiem czeskim. Dzięki umowom między Polską a Czechosłowacją w 1963 powstał wspólny ośrodek badawczy, w którym to prowadzono prace projektowe. Owocem wysiłków konstruktorów była w zasadzie jednak konstrukcja , w Polsce sprzedawana jako Ursus C-385, a w Czechosłowacji jako Zetor 8011. Niestety pomimo wszelkich starań ten ciągnik, jak i każdy ma swoje wady. Poniżej przyjrzymy się najczęstszym usterkom silników w ciągnikach rolniczych Ursus C-385 i pochodnych.

Najczęstsze usterki silników w ciężkich ciągnikach Ursus

Najczęstsze usterki C-385 związane z układem chłodzenia

Regularna kontrola najważniejszych elementów ciągnika może zapobiec kosztownym i pracochłonnym naprawom. Kontrola ta powinna polegać na sprawdzaniu stanu oraz jakości olejów, płynu chłodniczego oraz płynu hamulcowego. Przykładowo ubytek wody w układzie chłodzenia może skutkować przegrzaniem silnika, a w skrajnym przypadku nawet zatarciem tłoka jednostki napędowej. Ubytki wody często spowodowane są nieszczelnościami chłodnicy, uszkodzonymi przewodami wodnymi, skorodowaną obudową termostatu lub uszkodzoną uszczelką głowicy. Uszkodzona uszczelka może również spowodować wyciek wody do kanałów olejowych, w związku z czym olej olej może stracić swoje właściwości smarne i doprowadzić do zatarcia wału korbowego. Zwracanie uwagi na powyższe elementy silnika i stany płynów mogą uchronić nas od bardzo kosztownego remontu. Wracając do tematu uszczelki głowicy, to może również nastąpić tak zwany przedmuch uszczelki, co objawiać może się nadmiernym kopceniem poprzez korek wlewowy oleju, a także utratą mocy. Sposobem, na naprawę tego typu uszkodzeń jest w zależności od potrzeb wymiana uszczelki głowicy, obudowy termostatu lub przewodów płynu chłodzącego. Powodem utraty mocy silnika może być także zapieczenie pierścieni tłokowych, wynikłe wskutek przegrzania, spowodowanego stosowaniem niewłaściwego oleju, bądź długotrwałą pracą ciągnika przy braku należytego chłodzenia.

Usterki rozrządu Ursusa C-385 

Niemal każdy użytkownik ciągnika jest w stanie zauważyć nierównomierną pracę silnika, która spowodowana może być kilkoma rodzajami usterek. Do pierwszej można zaliczyć stukanie zaworów, które wynikać może z niewłaściwego luzu zaworowego, pękniętej sprężyny zaworowej, uszkodzonej śruby regulacyjnej zaworu, zapieczeniem zaworów prowadnicy zaworowej lub skrzywionym drążkiem popychacza. Poza tym do wymienionych powyżej awarii zaliczyć można nieszczelności zaworowe w głowicy. Wszystkie wymienione powyżej usterki zmieniają charakterystykę pracy silnika, ale również zmniejszają jego moc. Praca zaworów regulowana jest poprzez układ rozrządu, który również może ulec uszkodzeniu, co objawia się głośną pracą tego układu. Usterka ta spowodowana może być zużytymi zębami kół zębatych rozrządu, bądź zbyt dużym luzie łożyskowania koła pośredniego. Jednym sposobem na naprawę wymienionych elementów jest ich wymiana. Awarią silnika objawiającą się głośną i nierównomierną pracą, wywołującą znaczne drgania są również zużyte łożyska igiełkowe wałów w jednostce wyważającej. Naprawa tej usterki polega na wymianie zużytych łożysk.

Usterki układu smarowania w C-385

W każdym silniku spalinowym bardzo ważne jest, aby układ smarowania był sprawny i efektywny. Jeśli manometr, znajdujący się w kabinie kierowcy wskazuje nieprawidłowe ciśnienie oleju w silniku należy natychmiast reagować. Istnieje możliwość błędnych wskazań, wynikających z uszkodzonego manometru, który należałoby wymienić. Jeśli manometr jest sprawny należy skontrolować poziom oleju w silniku. Jeśli w misie olejowej zauważymy braki należy sprawdzić szczelność układu smarującego oraz stan pierścieni na tłokach. W przypadku odpowiedniej ilości i dostatecznie wysokiej jakości oleju musimy sprawdzić, czy odśrodkowy filtr oleju nie jest zanieczyszczony. W przypadku znacznego zabrudzenia filtr należy wymontować, oczyścić i zamontować z powrotem. Inną przyczyną nieprawidłowych wskazań manometru może być uszkodzenie bądź zanieczyszczenie rury ssącej oleju (ssaka), bądź zużycie pompy olejowej silnika lub jej napędu.